środa, 2 marca 2011

Rahim / Straho Instrumentals - Dynamol (2007)



Utwory
1. Minix - "Hmm (Intro)"
2. Śliwka Tuitam - "SinuSoida"
3. Lilu - "Pod paznokciem"
4. Siwydym - "Siwyleń"
5. dAb & Rah - "Ta gra"
6. Kams - "Przesluchanie 2"
7. Miuosh - "To samo"
8. Potok - "Mi mauo"
9. Pokahontaz - "Cyfroni"
10. Grubson - "Produkcje"
11. Reno ft. Lilu - "Jedna miłość"
12. Swobi - "Czasem mam tak"
13. Rah & Projektor - "Uogień"
14. Skorup - "Popędy"
15. Bu - "Sie przedstawie"
16. Gruber, Banan & Rene1 - "Bo człowiek.."
17. Wesoła Familia Skład - "Noraczej"
18. Textyl - "Nie ważne jak"
19. Eljot - "Strach się bać"
20. Majkel & Eskobar - "Freestyle"

Klipy:

Informacje:
DynamoL - drugi producencki album polskiego rapera, producenta i beatmakera, Rahima, znanego między innymi z występów w takich grupach jak 3-X-Klan, Paktofonika i Pokahontaz.

Recenzja:
Ostatnio doszły mnie słuchy, że ostatnia recenzja to był jeden wielki FAIL i nic wielkiego o Jestem Bogiem EP nie powiedziałem. Otóż moi drodzy. Odlot, jaki łapie po tym krążku jest aż tak nie do opisania, że język zwija mi się w kokardkę i po prostu milczę.
Wracając do tematu głównego.
Patrząc na tracklistę tej płytki, pomyślałem sobie to samo co pewnie wielu z was. Cały czas po głowie chodziły mi słowa "coś mało Rahima, na płycie Rahima", ale gdy już dostałem krążek w ręce i włączyłem w odtwarzaczu Intro, od razu stwierdziłem, że pana Sebastiana, jest tu po prostu wystarczająco tyle, ile trzeba. Po przesłuchaniu całego woluminu mogłem stwierdzić tylko jedno. Jedyna myśl jaka chodziła mi po mojej pustej pale to "To było najpiękniejsze 66 minut tego dnia", mimo iż był to 6 listopada i pogoda o tyłek rozwalić. Już same Intro, w którym swoim beatboxem bryluje Minix, ukazuje nam to co, Salbert miał na myśli wpychając nam do odtwarzaczy ten krążek. Mamy tu Śliwkę, który czaruje nas "Sinusoidą", jak tylko może. Jest tu Miuosh, który pokazuje nam w kawałku "To Samo", że bez PuQ'a i Projektora również daję rade i potrafi napisać coś co chwyci za serce i da do myślenia. GrubSon, ze swoimi "Produkcjami" automatycznie ściąga nasze tyłki z klubowych kanap lub krzeseł i momentalnie wyrzuca na parkiet. Majkel i Escobar udowadniają, że ich sukcesy w WBW 2007 nie były przypadkiem, a freestyle zapodany przez nich daje nam złudne poczucie, jakby obaj panowie nad zwrotami pracowali kilka dni. Kams w "Przesłuchaniu 2", po raz kolejny wzywa ludzi do walki o wolne konopie, co dotychczas (i niestety się jeszcze nie zmieniło) im się nie udawało. Fokus postawił świetną zwrotę w "Cyfronach" i tak moglibyśmy wymieniać każdego, ale na tym krążku wyróżniają się jeszcze tylko trzy tracki. Skorup jak zwykle nas nie zawodzi i w pełnym optymizmu, pozytywnej energii i jego charakterystycznego flow, kawałku "Popędy", mamy wszystko podane jak na tacy. AbradAb wraz z Rahimem w kawałku "Ta Gra" świetnie kontrują zarzuty o ich rzekomej chałturze i zagraniom strikte komercyjnym.
In minus zaskoczył mnie kawałek Projektora "Uogień". Nie wiem czemu, ale po prostu jest on czymś takim jak "HC - Adrenalina" na "Recepturze", czyli średniawym trackiem zapychającym listę utworów. Jednak panowie zrobili go tak dobrze, że nie zaniżył on mojej ocenki i bez wahania za krążek mogę dać
9.7/10

Czekam w komentarzach, na to co wy macie na ten temat do powiedzenia.
Pozdrawiam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz